artykuł nr 1

Ogłoszenie o przesłuchaniach - muzyk orkiestrowy tutti (kontrabas)

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko

MUZYK ORKIESTROWY TUTTI (KONTRABAS – PEŁNY ETAT)
 PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:

8 GRUDNIA 2025 – I ETAP oraz 9 GRUDNIA 2025 – II ETAP

 

Zainteresowanych prosimy o złożenie artystycznego CV w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109 bądź przesłanie pocztą na adres: ul. Jasna 5 00-950 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres: przesluchania@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 8 października 2025 roku.

 

Wskazane jest doświadczenie orkiestrowe w specjalności gra na kontrabasie. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a1 = 442 Hz/.

 

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:

Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji
w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.

 

PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:

 

I etap

Karl Ditters von Dittersdorf – Koncert D-dur Kr. 172, cz. I z kadencją H.K. Grubera (edycja Tischer-Zeitz)
Wybrane przez komisję partie orkiestrowe z listy poniżej:

  • Wolfgang Amadeus Mozart – XL Symfonia g-moll KV 550, cz. I Molto allegro: takty 114–138, 191–217;
  • Ludwig van Beethoven – V Symfonia c-moll op. 67, cz. III Allegro con brio: takty 1–18, 44–72, 140–213;
  • Dmitrij Szostakowicz – V Symfonia d-moll op. 47, cz. I Moderato: takty 165–183;
  • Johannes Brahms – II Symfonia D-dur op. 73, cz. I: takty 118–135, cz. IV: takty 244–263.

 

II etap

Johann Sebastian Bach – IV Suita wiolonczelowa Es-dur BWV 1010: Sarabanda (opracowanie na kontrabas: Tadeusz Pelczar, wydanie PWM)

Johann Sebastian Bach – III Suita wiolonczelowa C-dur BWV 1009: Gigue (opracowanie na kontrabas: Tadeusz Pelczar, wydanie PWM)

Wybrane przez komisję partie orkiestrowe z listy poniżej:

  • Felix Mendelssohn-Bartholdy – IV Symfonia A-dur „Włoska” op. 90, cz. I Allegro vivace: takty 41–52, 67–86 i cz. IV Saltarello: Presto: takty 166–180, 222–230;
  • Ludwig van Beethoven – IX Symfonia d-moll op. 125, cz. IV Finale: takty 8–90, 454–525;
  • Richard Strauss – Życie bohatera (Ein Heldenleben) op. 40, takty 17–20, 76–88, 137–146;
  • Gustav Mahler – II Symfonia c-moll, cz. I Allegro maestoso: takty 1–16, cz. II Andante moderato: takty 132–157;
  • Anton Bruckner – VII Symfonia E-dur, cz. I Allegro moderato: takty 363–389.

Cały program powinien być wykonany na kontrabasie w stroju orkiestrowym, bez tłumików i bez piątej struny. Prosimy o wykonywanie programu w podanej powyżej kolejności, bez repetycji
oraz o zastosowanie się do wskazanych metronomicznych oznaczeń tempa.

artykuł nr 2

Ogłoszenie o przesłuchaniach - muzyk orkiestrowy tutti (wiolonczela)

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko

MUZYK ORKIESTROWY TUTTI (WIOLONCZELA - PEŁNY ETAT)
PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:

22 WRZEŚNIA 2025 – I ETAP oraz 23 WRZEŚNIA 2025 – II ETAP

 

Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 22 lipca 2025.

 

Wskazane jest doświadczenie w specjalności wiolonczela. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/.

 

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:

Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

 

Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.

 

PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:

I etap
Antonín Dvořák – Koncert h-moll op. 104 - część I
Joseph Haydn – Koncert D-dur (Hob. VIIb:2) - część I bez kadencji

 

II etap

Joseph Haydn – Koncert D-dur (Hob. VIIb:2) – kadencja (edycja Gendron)
Wybrane przez komisję partie orkiestrowe z listy poniżej:
 

  • Richard Strauss - Poemat symfoniczny Ucieszne figle Dyla Sowizdrzała (Till Eulenspiegels lustige Streiche) op. 28 - dwa fragmenty z początku utworu zaznaczone w nutach (smyczkowanie jak w podanym materiale nutowym);
  • Dmitrij Szostakowicz - I Symfonia f-moll op. 10 - fragmenty cz. I Allegretto – Allegro non troppo, takty 113–123 oraz 176–180;
  • Piotr Czajkowski - VI Symfonia h-moll op. 74 – fragmenty cz. II Allegro con grazia, takty 1–24;
  • Ludwig van Beethoven - V Symfonia c-moll op. 67 - fragment części II Andante con moto, takty 1–12, 49–60, 98–124 oraz fragmenty części III Allegro, takty 141–218 (smyczkowanie jak w podanych nutach);
  • Ludwig van Beethoven, VIII Symfonia F-dur op. 93 - fragment cz. III Tempo di Menuetto, takty 45–78;
  • Piotr Czajkowski, IV Symfonia f-moll op. 36 - fragmenty cz. II Andantino in modo di canzona (smyczkowanie jak w podanych nutach);
  • Wolfgang Amadeus Mozart, Uwertura do opery Wesele Figara (Le nozze di Figaro) - takty 1–7 oraz 156–164;
  • Giuseppe Verdi, Missa da Requiem - fragment nr 3 Offertorium, takty 2–35;
  • Gustav Mahler, IV Symfonia G-dur – fragment cz. I Bedächtig; nicht eilen oraz części II. In gemächlicher Bewegung; ohne Hast;
  • Claude Debussy, Morze (La mer) - fragment z części I Od świtu do południa na morzu [De l’aube ? midi sur la mer], takty 84–91;
  • Johannes Brahms, II Symfonia D-dur op. 73 - fragment cz. II Adagio non troppo, takty 1–15.
     

We fragmentach partii orkiestrowych prosimy o zastosowanie się do wskazanych metronomicznych oznaczeń tempa.

artykuł nr 3

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko -MUZYK SOLISTA  - ALTÓWKA (PEŁNY ETAT)

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko
 

MUZYK SOLISTA  – ALTÓWKA (PEŁNY ETAT)

PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:

15 WRZEŚNIA 2025 – I ETAP oraz 16 WRZEŚNIA 2025 – II ETAP

 

Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 16 lipca 2025.

 

Wskazane jest doświadczenie orkiestrowe w specjalności altówka solo. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/.

 

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:

Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

 

Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej,

tel. 22 55 17 102 lub 103.

 

PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:

 

ETAP 1

  1. K. Stamitz   I Koncert na altówkę D-dur, część I – obowiązkowa kadencja Klengla
  2. Wybrane partie orkiestrowe i solowe - z listy II etapu (komisja dokona wyboru w dniu przesłuchania)

 

ETAP 2

  1. Obowiązkowy dla wszystkich: Bach –– Sarabanda i Gigue z III Suity wiolonczelowej BWV 1009
  2. Jeden z wybranych koncertów na altówkę:
    1. Walton – Koncert na altówkę – I część
    2. Hindemith – Der Schwanendreher – I część
    3. Bartok – Koncert na altówkę – I część
  3. Partie orkiestrowe i solowe
artykuł nr 4

Ogłoszenie o przesłuchaniach - muzyk solista (II skrzypce)

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko
 

MUZYK SOLISTA (II SKRZYPCE - PEŁNY ETAT)

 

PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:

 

23 CZERWCA 2025 – I ETAP oraz 24 CZERWCA 2025 – II ETAP

 

Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 23 kwietnia 2025.

 

Wskazane jest doświadczenie w specjalności skrzypce. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/.

 

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:

Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

 

Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.

 

PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:

 

PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:

 

I etap (jeden koncert Mozarta do wyboru przez Kandydata + Bach)

  1. W.A. Mozart – Koncert nr 4 D-dur KV 218, część I z kadencją Josepha Joachim lub W.A. Mozart – Koncert nr 5 A-dur KV 219, część I z kadencją Josepha Joachima 

oraz

  1. J.S. Bach – dwie kontrastujące części z sonat i partit na skrzypce solo z wyłączeniem ciaccony

 

+ wybrane przez komisję orkiestrówki z listy poniżej

 

 

II etap (jeden koncert do wyboru przez Kandydata)

  1. P. Czajkowski – Koncert D-dur op. 35, część I
  2. J. Brahms – Koncert D-dur op. 77, część I
  3. L. van Beethoven – Koncert D-dur op. 61, część I
  4. J. Sibelius - Koncert skrzypcowy d-moll op.47, część I
  5. M. Karłowicz - Koncert skrzypcowy A-dur op. 8, cześć I

 

+ wybrane przez komisję orkiestrówki z listy poniżej

Fragmenty partii orkiestrowych: 

  • B. Bartók – Koncert na orkiestrę (takty 265–317)
  • A. Bruckner – Symfonia nr 9 d-moll, część 3 (takty 57–64)
  • A. Dvořák – Taniec słowiański nr 1 op. 46 (takty 85–108)
  • W.A. Mozart – Symfonia nr 39 Es-dur KV 543, część 4 (takty 1–41)
  • K. Penderecki – Polonez na orkiestrę (takty 55–75)
  • R. Schumann – Symfonia nr 2 C-dur op. 61 (takty 361–397)
  • R. Strauss – Suita symfoniczna z opery Elektra [oprac. Manfred Honeck, Tomáš Ille] (takty 647–659)
  • R. Strauss – Cztery interludia symfoniczne z opery Intermezzo TrV 246a, część 1. Reisefieber und Walzerszene (początek: dwa takty przed nr. 32, [vide jeden takt przed nr. 36 do nr. 39] koniec: dwa takty po nr. 44)
  • K. Szymanowski – Symfonia nr 2 (takty 292–314)

We fragmentach partii orkiestrowych prosimy o zastosowanie się do wskazanych metronomicznych oznaczeń tempa.

 

artykuł nr 5

Ogłoszenie o przesłuchaniach - muzyk solista - trąbka

Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko

MUZYK SOLISTA – TRĄBKA – PEŁNY ETAT

PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:

 

16-17 CZERWCA 2025 – I ETAP oraz II ETAP

 

Zainteresowanych prosimy o złożenie podania oraz życiorysu artystycznego w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109, pocztą na adres: ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, faksem: 22 55 17 200 lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 16 KWIETNIA 2025.

 

Wskazane jest doświadczenie w specjalności trąbka. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a 442 Hz/.

 

Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:

Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.

Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.

 

PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ

 

I ETAP

 

  1. J. Haydn - Koncert Es-dur – cały koncert z opcją wyboru przez komisję fragmentów z poszczególnych części. Obowiązkowo na trąbce B.

 

  1. Fragmenty partii orkiestrowych:

 

  1. G. Mahler – V Symfonia
    • część 1 od początku do 5 taktu po nr 1
    • 1 takt przed nr 13 – 1 takt przed nr 14
  2. R. Wagner – Parsifal
    • Vorspiel
    • 9 takt po nr 1 – 6 taktów przed nr 2
    • 9 takt po nr 2 – 6 taktów przed nr 3
  3. M. Ravel – Koncert fortepianowy G- dur, 1 część
    • od nr 2 – do nr 3
    • od nr 34 – do 35
    • od nr 36 do końca
  4. R. StraussEin Heldenleben
    • trąbka in Es – 6 taktów z przedtaktem przed nr 50 do nr 53
    • trąbka in B – od nr 80 do nr 81 oraz od nr 82 do nr 83
  5. I. Strawiński – Pietruszka
    • od nr 135 z przedtaktem do nr 139
    • od 5 taktu 140 do 1 taktu przed nr 143

 

II ETAP

 

(Uwaga! Kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu mogą zostać poproszeni o ponowne wykonanie niektórych pozycji z etapu pierwszego).

 

  1. A. Honegger – Intrada

 

  1. Fragmenty partii orkiestrowych:

 

  1. G. Mahler – III Symfonia
    • część 6 – od nr 26 z przedtaktem do nr 27
    • część 3 – POSTHORN – 1 takt przed nr 14 do 3 taktu po nr 15, po 4 taktach pauzy do nr 16
  2. R. Strauss Symfonia Alpejska
    • 1 takt przed nr 68 – 3 takt po 69
    • drugi takt po 70 – 1 takt przed 71
    • 2 takt z przedtaktem po 75 – 1 takt przed 46
  3. D. Szostakowicz – I Symfonia
  • część 3 – nr 20 – nr 21
  1. K. Szymanowski – IV Symfonia
  • część 1 – nr 2 – 4 takt przed nr 3
  • część 3 – 5 taktów z przedtaktem po nr 15 – 6 taktów po nr 17
  • nr 35 – 2 takty przed nr 38
  1. B. Bartok – Koncert na Orkiestrę
  • część 1 – takt 358 – takt 389
  • część 2 – takt 90 – takt 120
  • część 5 – takt 233 – takt 245
  1. G. Gershwin – Koncert fortepianowy F-dur
  • część 2 – takt 5 – 1 takt przed nr 1
  • nr 8 – nr 9
  1. J. S. Bach – Oratorium na Boże Narodzenie
  • część VI nr 54 od początku do taktu 48

 

ZAŁĄCZNIKI:

Obowiązek informacyjny dla Kandydata

Załączniki:
Partie orkiestrowe12 MB