Data ostatniej istotnej aktualizacji: 16 maja 2021
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty. Oceniliśmy to na podstawie Analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić mejlowo sekretariat@filharmonia.pl lub telefonicznie 225517111.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej instytucji:
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Filharmonia Narodowa mieści się w gmachu znajdującym się w kwartale ulic Jasnej, Sienkiewicza, Moniuszki i placu Młynarskiego.
Do budynku można wejść z czterech jego stron: od ulicy Jasnej wejście prowadzi do części administracyjnej (wejście dla dyrekcji, artystów i pracowników), od ulicy Sienkiewicza - do Sali Koncertowej, jej szatni oraz kas biletowych, od ulicy Moniuszki - do Sali Kameralnej oraz jej szatni, od placu Młynarskiego znajduje się wejście techniczne wyposażone w rampę.
Od sierpnia 2024 w najbliższej okolicy gmachu Filharmonii Narodowej Warszawski Zarząd Dróg Miejskich prowadzi prace remontowe, co wiąże się z ograniczonym dostępem tych ulic dla ruchu i postoju samochodów.
Do wejść od ulicy Jasnej i od ulicy Sienkiewicza prowadzą schody.
Osoby poruszające się na wózkach
Zarówno Sala Koncertowa jak i Sala Kameralna jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach lub o ograniczonej mobilności. Goście mogą skorzystać z bezprogowego wejścia od ul. Moniuszki, od którego można dostać się do windy prowadzącej do Sali Kameralnej (piętro -1) oraz do Sali Koncertowej (piętra 1, 2, 3 – odpowiednio: Sala Lustrzana przy szatni, parter Sali Koncertowej i I balkon Sali Koncertowej; na II balkon Sali Koncertowej można dostać się tylko schodami).
Osoby poruszające się na wózkach zapraszamy na koncerty bezpłatnie, prosimy wówczas o wcześniejszy kontakt pod numerem 22 55 17 111.
Do kasy biletowej od ul. Sienkiewicza oraz do szatni Sali Koncertowej prowadzą schody (nie można dostać się do nich bezprogowym przejściem).
Toalety nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Osoby niedosłyszące i niedowidzące
Podczas koncertów akceptujemy obecność psów-przewodników osób niewidomych.
W budynku Filharmonii nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a (poza windą) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:
Unii Europejskiej:
ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.
Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).
*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Filharmonia Narodowa w Warszawie.