Ogłoszenie o przesłuchaniach - muzyk orkiestrowy tutti (kontrabas)
Filharmonia Narodowa ogłasza przesłuchania na stanowisko
MUZYK ORKIESTROWY TUTTI (KONTRABAS – PEŁNY ETAT)
PRZEWIDYWANY TERMIN PRZESŁUCHAŃ:
8 GRUDNIA 2025 – I ETAP oraz 9 GRUDNIA 2025 – II ETAP
Zainteresowanych prosimy o złożenie artystycznego CV w Sekretariacie Filharmonii Narodowej – pok. 109 bądź przesłanie pocztą na adres: ul. Jasna 5 00-950 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres: przesluchania@filharmonia.pl w nieprzekraczalnym terminie do 8 października 2025 roku.
Wskazane jest doświadczenie orkiestrowe w specjalności gra na kontrabasie. Filharmonia zastrzega sobie prawo zaproszenia na przesłuchanie wybranych kandydatów. Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie, zawierające szczegółowe informacje. Filharmonia zapewnia akompaniatora /strój fortepianu a1 = 442 Hz/.
Prosimy umieścić w dokumentach rekrutacyjnych następującą klauzulę:
Wyrażam zgodę, aby Filharmonia Narodowa, ul. Jasna 5, 00-950 Warszawa, przetwarzała moje dane osobowe, umieszczone w dokumentach przedstawionych przeze mnie podczas procesu rekrutacji
w celu przeprowadzenia przesłuchania. Wiem, że w każdej chwili mogę cofnąć udzieloną zgodę. Wiem, że cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem zgody.
Więcej informacji można uzyskać w Sekretariacie Filharmonii Narodowej, tel. 22 55 17 102 lub 103.
PROGRAM DO PRZESŁUCHAŃ:
I etap
Karl Ditters von Dittersdorf – Koncert D-dur Kr. 172, cz. I z kadencją H.K. Grubera (edycja Tischer-Zeitz)
Wybrane przez komisję partie orkiestrowe z listy poniżej:
- Wolfgang Amadeus Mozart – XL Symfonia g-moll KV 550, cz. I Molto allegro: takty 114–138, 191–217;
- Ludwig van Beethoven – V Symfonia c-moll op. 67, cz. III Allegro con brio: takty 1–18, 44–72, 140–213;
- Dmitrij Szostakowicz – V Symfonia d-moll op. 47, cz. I Moderato: takty 165–183;
- Johannes Brahms – II Symfonia D-dur op. 73, cz. I: takty 118–135, cz. IV: takty 244–263.
II etap
Johann Sebastian Bach – IV Suita wiolonczelowa Es-dur BWV 1010: Sarabanda (opracowanie na kontrabas: Tadeusz Pelczar, wydanie PWM)
Johann Sebastian Bach – III Suita wiolonczelowa C-dur BWV 1009: Gigue (opracowanie na kontrabas: Tadeusz Pelczar, wydanie PWM)
Wybrane przez komisję partie orkiestrowe z listy poniżej:
- Felix Mendelssohn-Bartholdy – IV Symfonia A-dur „Włoska” op. 90, cz. I Allegro vivace: takty 41–52, 67–86 i cz. IV Saltarello: Presto: takty 166–180, 222–230;
- Ludwig van Beethoven – IX Symfonia d-moll op. 125, cz. IV Finale: takty 8–90, 454–525;
- Richard Strauss – Życie bohatera (Ein Heldenleben) op. 40, takty 17–20, 76–88, 137–146;
- Gustav Mahler – II Symfonia c-moll, cz. I Allegro maestoso: takty 1–16, cz. II Andante moderato: takty 132–157;
- Anton Bruckner – VII Symfonia E-dur, cz. I Allegro moderato: takty 363–389.
Cały program powinien być wykonany na kontrabasie w stroju orkiestrowym, bez tłumików i bez piątej struny. Prosimy o wykonywanie programu w podanej powyżej kolejności, bez repetycji
oraz o zastosowanie się do wskazanych metronomicznych oznaczeń tempa.